Regulamin zakupów w serwisie www.drukarnia102.pl
REGULAMIN SERWISU INTERNETOWEGOdrukarnia102.plSPIS TREŚCI:1. POSTANOWIENIA OGÓLNE2. USŁUGI ELEKTRONICZNE W SERWISIE INTERNETOWYM3. WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY4. SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT5. KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY PRODUKTU6. REKLAMACJA PRODUKTU7. POSTANOWIENIA DODATKOWE8. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1.1. Serwis Internetowy dostępny pod adresem internetowym www.drukarnia102.pl prowadzony jest przez firmę Mirror Marek i Izabela Mierzejewscy (adres siedziby i adres do korespondencji: ul. Wiosenna 1, 80-178 Gdańsk) NIP: 583-102-32-88; adres poczty elektronicznej: drukarnia@drukarnia102.pl.1.2. Niniejszy Regulamin oraz Serwis Internetowy skierowany jest wyłącznie do przedsiębiorców korzystających z Serwisu Internetowego (Regulamin oraz Serwis Internetowy nie jest skierowany do konsumentów).1.3. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Usługodawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, w zakresie i w oparciu o zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronach Serwisu Internetowego. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Każda osoba, której dane osobowe przetwarza Usługodawca ma prawo do wglądu w ich treść oraz prawo do ich aktualizacji i poprawiania.1.4. Definicje:1.4.1. DZIEŃ ROBOCZY – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.1.4.2. FORMULARZ REJESTRACJI – formularz dostępny w Serwisie Internetowym umożliwiający utworzenie Konta.1.4.3. FORMULARZ ZAMÓWIENIA – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Serwisie Internetowym umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.1.4.4. KLIENT – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, dla której korzystanie ze Strony Internetowej, w tym zawieranie Umów Sprzedaży, związane jest bezpośrednio z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą lub zawodową (tj. nie będąca w tym wypadku konsumentem); (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; - która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.1.4.5. KODEKS CYWILNY – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964 nr 16, poz. 93 ze zm.).1.4.6. KONTO – Usługa Elektroniczna, oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Usługobiorcę zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane Strona 2 z 6podane przez Usługobiorcę oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Serwisie Internetowym.1.4.7. OFERTA – oferta Sprzedawcy zawarcia Umowy Sprzedaży skierowana do Klienta w odpowiedzi na jego Zamówienie.1.4.8. PRODUKT – dostępna w Serwisie Internetowym rzecz ruchoma lub usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.1.4.9. REGULAMIN – niniejszy regulamin Serwisu Internetowego.1.4.10. SERWIS INTERNETOWY - serwis internetowy Usługodawcy dostępny pod adresem internetowym:www.drukarnia102.pl.1.4.11. SPRZEDAWCA; USŁUGODAWCA – firma Mirror Marek i Izabela Mierzejewscy (adres siedziby i adres do korespondencji: ul. Wiosenna 1, 80-178 Gdańsk) NIP: 583-102-32-881.4.12. UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży lub umowa wykonania Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą.1.4.13. USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Serwisu Internetowego.1.4.14. USŁUGOBIORCA – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, dla której korzystanie ze Strony Internetowej, w tym zawieranie Umów Sprzedaży, związane jest bezpośrednio z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą lub zawodową (tj. nie będąca w tym wypadku konsumentem); (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej,której ustawa przyznaje zdolność prawną; - korzystająca lub zamierzająca korzystać z Usługi Elektronicznej.1.4.15. ZAMÓWIENIE - oświadczenie woli Klienta stanowiące zaproszenie do złożenia Oferty przez Sprzedawcę.2. USŁUGI ELEKTRONICZNE W SERWISIE INTERNETOWYM2.1. W Serwisie Internetowym dostępne są następujące Usługi Elektroniczne: Konto, Formularz Zamówienia.2.1.1. Konto – korzystanie z Konta możliwe jest po wykonaniu łącznie dwóch kolejnych kroków przez Usługobiorcę – (1) wypełnieniu Formularza Rejestracji, (2) kliknięciu pola „Załóż konto”. W Formularzu Rejestracji niezbędne jest podanie przez Usługobiorcę następujących danych Usługobiorcy: nazwa, imię i nazwisko/nazwa firmy, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres poczty elektronicznej, NIP, numer telefonu kontaktowego oraz hasło.2.1.1.1. Usługa Elektroniczna Konto świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta (rezygnacji z Konta) poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres:drukarnia@drukarnia102.pl lub też pisemnie na adres: ul. Wiosenna 1, 80-178 Gdańsk. Usługodawca usunie Konto w terminie do 14 Dni Roboczych.2.1.2. Formularz Zamówienia – korzystanie z Formularza Zamówienia możliwe jest przez Usługobiorców posiadających Konto i zalogowanych na nie a także przez Usługobiorców nie posiadających konta. W Formularzu Zamówienia niezbędne jest podanie przez Klienta następujących danych dotyczących Klienta:imię i nazwisko/nazwa firmy, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj),adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego oraz wyboru danych danych dotyczących rodzaju produkcji tj. rodzaju produktu, nakładu, formatu, rodzaju podłoża, kolorystyki, oczekiwanego terminu wykonania pracy.Termin wykonania pracy dotyczy terminu zakończenia produkcji w drukarni i jest niezależny od czasu podjęcia i dostarczenia przesyłki przez firmę kurierską.2.1.2.1. Usługa Elektroniczna Formularz Zamówienia świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez Usługobiorcę.2.2. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca: (1) komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu; (2) dostęp do poczty elektronicznej; (3) przeglądarka internetowa.2.3. Usługobiorca obowiązany jest do korzystania z Serwisu Internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich. Usługobiorca obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.2.4. Tryb postępowania reklamacyjnego:2.4.1. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych przez Usługodawcę oraz pozostałe reklamacje związanie z działaniem Serwisu Internetowego (z wyłączeniem procedury reklamacji Produktu,która została wskazana w pkt. 6 Regulaminu) Usługobiorca może składać na przykład:2.4.2. pisemnie na adres: ul. Wiosenna 1, 80-178 Gdańsk;2.4.3. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: drukarnia@drukarnia102.pl;2.4.4. W opisie reklamacji należy podać: (1) informacje i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości; (2) żądanie Usługobiorcy; oraz (3) dane kontaktowe składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.2.4.5. Ustosunkowanie się do reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.3. WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY3.1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia, przygotowaniu na jego podstawie Oferty przez Sprzedawcę oraz jej przyjęcia przez Klienta. W zakresie nieuregulowanym Ofertą Sprzedawcy zastosowanie znajduje niniejszy Regulamin, chyba że Oferta wyraźnie stanowi inaczej.3.2. Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje o Produktach podane w Serwisie Internetowym, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do złożenia Zamówienia.3.3. Cena Produktu w Ofercie podana jest w złotych polskich . O łącznej cenie wraz z podatkami Produktu, a także o kosztach dostawy (w tym opłatach za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) oraz o innych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia, Klient jest informowany w Ofercie.3.4. Procedura zawarcia Umowy Sprzedaży w Serwisie Internetowym za pomocą Formularza Zamówień3.4.1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia w Serwisie Internetowym .3.4.2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie. Następnie Sprzedawca wciągu 5 Dni Roboczych przesyła Klientowi Ofertę w odpowiedzi na złożone przez niego Zamówienie.Przesłanie Oferty następuje poprzez przesłanie stosownej wiadomości na adres poczty elektronicznej Klienta.3.4.3. Następnie Klient w ciągu 7 Dni Roboczych (okres związania Ofertą) może przyjąć Ofertę Sprzedawcy. Z chwilą otrzymania przez Sprzedawcę oświadczenia Klienta o przyjęciu Oferty albo dokonania przez Klienta płatności zgodnie z Ofertą zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.3.5. Niniejszy Regulamin znajduje odpowiednie zastosowanie także w przypadku, gdy w wyniku przedstawionej Oferty Klient przedstawia swoją ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Sprzedawcy.4. SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT4.1. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży, chyba że Oferta stanowi inaczej:4.1.1. Płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy.4.2. Termin płatności:4.2.1. W przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie określonym na dokumencie sprzedaży - faktury VAT, chyba że Oferta stanowi inaczej.5. KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY PRODUKTU5.1. Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Oferta stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (wtym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi w Ofercie.5.2. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby dostawy lub odbioru Produktu:5.2.1. Przesyłka kurierska.5.2.2. Przesyłka paletowa.5.2.3. Odbiór osobisty dostępny pod adresem: ul. Wiosenna 1, 80-178 Gdańsk – w dni robocze, w godzinach od 08:00 do 16:00.5.3. Termin dostawy Produktu do Klienta wynosi do 7 Dni Roboczych, chyba że w Ofercie podano inny termin.Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób, chyba że Oferta stanowi inaczej:5.3.1. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem - od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.5.4. Termin gotowości Produktu do odbioru przez Klienta – w przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie gotowy do odbioru przez Klienta w terminie do 7 dni roboczych,chyba że w Ofercie podano inny termin. Początek biegu terminu gotowości Produktu do odbioru przez Klienta liczy się w następujący sposób, chyba że Oferta stanowi inaczej:5.4.1. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem - od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.5.4.2. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu gotówką przy odbiorze osobistym – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.6. REKLAMACJA PRODUKTU6.1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym.6.2. Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Klientowi Produkt bez wad.6.3. Reklamacja może zostać złożona przez Klienta na przykład:6.3.1. pisemnie na adres: ul. Wiosenna 1, 80-178 Gdańsk;6.3.2. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: drukarnia@drukarnia102.pl;6.4. Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady; (2) żądania sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.6.5. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Brak ustosunkowania się Sprzedawcy w powyższym terminie oznacza,że Sprzedawca uznał reklamację za uzasadnioną.6.6. Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt własny dostarczyć Produkt wadliwy na adres: ul. Wiosenna 1, 80-178 Gdańsk. Jeżeli ze względu na rodzaj Produktu lub sposób jego zamontowania dostarczenie Produktu przez Klienta byłoby nadmiernie utrudnione, Klient obowiązany jest udostępnić Produkt Sprzedawcy w miejscu, w którym Produkt się znajduje.7. POSTANOWIENIA DODATKOWE7.1. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem nie będącym konsumentem w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta nie będącego konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.7.2. W wypadku Klientów nie będących konsumentami Sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od wybranego przez Klienta sposobu płatności oraz faktu zawarcia Umowy Sprzedaży.7.3. Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi przechodzą na Klienta nie będącego konsumentem korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Klientowi oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.7.4. W razie przesłania Produktu do Klienta za pośrednictwem przewoźnika Klient nie będący konsumentem obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli Klient stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.7.5. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt wobec Klienta nie będącego konsumentem zostaje wyłączona.7.6. W wypadku Usługobiorców nie będących konsumentami Usługodawca może wypowiedzieć umowę oświadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy stosownego oświadczenia.7.7. Odpowiedzialność Usługodawcy/Sprzedawcy w stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie będącego konsumentem, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona - zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie - do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty jednego tysiąca złotych.Usługodawca/Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie będącego konsumentem tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie będącego konsumentem.7.8. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą/Usługodawcą, a Klientem/Usługobiorcą nie będącym konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy/Usługodawcy.8. POSTANOWIENIA KOŃCOWE8.1. Umowy zawierane poprzez Serwis Internetowy zawierane są w języku polskim.8.2. Zmiana Regulaminu:8.2.1. Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu.8.2.2. W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o charakterze ciągłym (np.świadczenie Usługi Elektronicznej – Konto) zmieniony regulamin wiąże Usługobiorcę, jeżeli zostały zachowane wymagania określone w art. 384 oraz 384[1] Kodeksu cywilnego, to jest Usługobiorca został prawidłowo powiadomiony o zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia.8.3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.); oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.